Base On-line

BASE On-line

BASE on-line

BASE on-line ciutadans

Accediu a BASE on-line per presentar sol·licituds i tràmits on-line, així com modificar les dades personals i la gestió de la relació electrònica amb BASE-Gestió d'Ingressos.

Requisits tècnics

Per tramitar a la seu electrònica de BASE heu de tenir els següents requisits tècnics instal·lats al vostre ordinador:

Navegadors

  • Internet Explorer 10 i superiors.
  • Mozilla Firefox 48.0 (no superior a la versió 51) .
  • Safari.
  • Chrome

També heu de comprovar que no teniu activat el bloquejador de finestres emergents.

Java Runtime v7 o superior

Heu d’assegurar-vos que teniu la darrera versió de Java instal·lada al vostre equip o bé una versió compatible.

També podreu descarregar-la a la següent adreça: http://www.java.com/es/download.

Adobe Acrobat Reader

Us permet poder veure correctament tota aquella documentació que s’hagi generat a través de la seu electrònica.

Si ho preferiu, podeu fer una descarrega gratuïta a: http://get.adobe.com/es/reader/.

Claus públiques

En els casos que el sistema utilitzat per identificar-se sigui:

  • Certificat digital: idCAT, DNIe, altres.
  • Cl@ve, opció DNIe / Certificat electrònic

Per poder realitzar tràmits a través de l’oficina BASE on-line heu de disposar de les claus públiques d’Administració Local de CATCert. Heu de confirmar que confieu en aquesta entitat en el cas que el sistema us ho pregunti.

Per obtenir les claus heu de prémer el següent enllaç i seguir els passos que us indica: https://www.aoc.cat/knowledge-base/claus-publiques/.

Certificat digital

Qualsevol certificat vàlid i acceptat pel servei VALid. Podeu validar el vostre certificat a l’adreça http://validador.catcert.cat/psiswebclient/verify/certificate/verifycertreq.jsp

Com podeu obtenir el certificat digital?

En la següent taula podeu conèixer quines són les entitats emissores d'alguns dels certificats admesos:

Certificat Entitat emissora Com obtenir-lo?
idCAT Agència Catalana de Certificació (CATCert)

https://www.idcat.cat

La xarxa d'oficines de BASE distribueix el certificat digital IdCAT als ciutadans.

idCAT Mòbil Agència Catalana de Certificació (CATCert)

idCAT Mòbil
Veure vídeo: Com obtenir l'idCAT Mòbil amb DNI i targeta sanitària?

DNI electrònic Direcció General de Policia http://www.dnielectronico.es/
FNMT Fábrica Nacional de Moneda y Timbre (CERES) http://www.cert.fnmt.es
Qualsevol altre identificador digital emès per CATCert Agència Catalana de Certificació (CATCert) https://www.aoc.cat/serveis-aoc/catcert-er-idcat/

BASE on-line ens

Per operar a BASE on-line heu de tenir els següents requisits tècnics instal·lats al vostre ordinador:

Navegadors

  • Internet Explorer 10 i superiors.
  • Mozilla Firefox 48.0 (no superior a la versió 51) 
  • Safari

Si heu de fer tràmits de signatura, haureu de tindre el següent navegador:

També heu de comprovar que no teniu activat el bloquejador de finestres emergents.

Java Runtime v7 o superior

Heu d’assegurar-vos que teniu la darrera versió de Java instal•lada al vostre equip o bé una versió compatible. També podreu descarregar-la a la següent adreça: http://www.java.com/es/download.

IMPORTANT: Si heu d'operar amb l'aplicació de multes, la versió de java necessària és Java SE Runtime Environment 8u111 de 32-bits.

Caldrà afegir les urls de BASE https://ens.base.cat i https://ens.baseonline.cat a la llista d'excepcions.

Per fer-ho podem aplicar el procediment: https://www.java.com/es/download/faq/exception_sitelist.xml

 

Adobe Acrobat Reader

Us permet poder veure correctament tota aquella documentació que s’hagi generat a través de la seu electrònica.

Si ho preferiu, podeu fer una descarrega gratuïta a: http://get.adobe.com/es/reader/.

Claus públiques

Per poder realitzar tràmits a través de l’oficina BASE on-line heu de disposar de les claus públiques d’Administració Local de CATCert. Heu de confirmar que confieu en aquesta entitat en el cas que el sistema us ho pregunti. Per obtenir les claus heu de prémer el següent enllaç i seguir els passos que us indica: https://www.aoc.cat/knowledge-base/claus-publiques/.

Certificat digital

Què és?

El certificat digital és un sistema d’acreditació que permet fer un conjunt d’accions electrònicament, de manera segura i amb validesa legal; per exemple: signar documents electrònics i formularis web, signar correus electrònics o identificar-se davant l’Administració. El certificat digital, per tant, fa possible garantir la identitat de l’autor d’un missatge o d’una transacció electrònica.

El certificat digital, l’emet una autoritat de certificació que identifica la persona (física o jurídica) i certifica que una signatura electrònica es correspon amb una persona o entitat concreta.

Com podeu obtenir el certificat digital?

En la següent taula podeu conèixer quins són els certificats admesos i quines són les entitats emissores: 

Certificat Entitat emissora Com obtenir-lo?
T-CAT Agència Catalana de Certificació (CATCert)

https://web.aoc.cat/serveis-aoc/catcert-t-cat-administracions/

 

Comprovació del certificat digital

Des d’aquest enllaç podreu realitzar una prova amb el certificat digital, signant un petit text: https://www.aoc.cat/knowledge-base/comprovar-t-cat/